Ambalajın üzerine özel baskı yaptırmak ne için önemlidir?

Ambalajların Baskıları Ne Anlama Geliyor

Gördüğümüz bir gıda ambalajı detaylı incelediğinde daha önce farkına varılmayan birçok ayrıntı göze çarpmaktadır. Ambalajlardaki renklerin psikolojik olarak bilinçaltına farklı mesajlar verdiği kanıtlanan günümüzde ambalajların desen ve renkleri önemli bir yer taşımaktadır. Bu yüzden ambalajların üzerindeki baskılarla marka değerinin kaliteli ambalaj kullanılması, baskının kalitesi, boyutları vs. büyük önem taşımaktadır. Genelde basılı gıda ambalajların dikkat çeken en önemli özelliklerinden biri olan tasarımı öncelikle göze çarpmaktadır, bu yiyecek paketlerinin üzerindeki renkli dairelerdir, hiç bu renklerin ne anlama geldiklerini merak ettiniz mi?

Neden ambalajların üzerinde marka logosu olmalı

Bir marka için marka bilinirliği pazarlama alanında en önemli etkenlerden biridir. Bunu arttırmanın en organik ve müşterilere en akılda kalıcı şekilde ulaşmanın yolu markaların üzerindeki baskılardır. Bu baskılar bir bakıma alt metin reklamları görevi görürler ve tüketicilere ürünlerin kalitesi ve güvenirlik hakkında ipuçları verirler. Markanın ürünlerinde logosunun olması hem kullanıcıya ürünlerin arkasında olduğuyla güven vererek kaliteli ambalaj ve baskıyla değer gördüklerini hissettirir. Böylece mutlu bir müşteri de hem kendisi için hem de çevresi için pozitif bir örnek teşkil etmiş olur.

Ambalajların Üzerindeki Yuvarlak Renklerin Anlamları

Bu yuvarlak simgelerdeki renklerin diğer adı “Yazıcı renk blokları” dır. Bunun anlamı yiyeceklerin konulduğu ambalajların tasarımı yapılırken hangi renk mürekkebin kullanılabileceğini göstermektedir.

Bu renk simgeleri yazıcılara okutulduğu takdirde o ambalajın uygun renkte boyanıp boyanmadığı ortaya çıkıyor. Yani ambalajdaki boyanın renk eksikliği ya da renk fazlalığından kaynaklanan bir sorunun olup olduğu bu yazıcılar sayesinde anlaşılıyor.

Ambalajlarda renklerin anlamı tasarım yapılırken hangi renklerin kullanıldığını simgeler. Bu simgeleri printer adı verilen bir cihazla tespiti yapılıp olası hataların belirlenmesi sağlanıyor. Toplumda bu renkler nedeniyle oluşan yanlış algı var. Sebebi de ambalajlarda yer alan siyah, lacivert gibi koyu tonlu renklerin bulunduğu yiyecek vb. ürünlerde kimyasal madde barındırıldığı iddiası.

Renkler Kimyasalları mı Sembolize Ediyor?

Oysa bir araştırma yapıldığında o ambalajların üzerinde yer alan renklerin içeriğindeki maddeler ile ilgili herhangi bir alakasının olmadığı anlaşılacaktır. Özellikle çocuk sahibi olan aileler bu yanlış algı sebebi ile evlerine aldıkları, çocuklarına yedirecekleri yiyeceklerin ambalajlarındaki renklere göre tercihlerini yapıyorlar. Bu da bazı ürünlerin satılmamasına ve işletmelerin zarara uğramasına neden oluyor.

Ancak toplumun asıl dikkat etmesi gerekenler ambalajlarda yer alan renkler değil içindekiler kısmı ve besin değerleri olmalıdır. Çünkü zararlı olan ürünlerin tespiti bu şekilde oluyor.

Hangi renkler gıda ambalajlarında tercih edilmeli?

Renklerin anlamına gelince ise gıda ambalajlarında genelde daha samimi ve yemekle özdeşleşen sıcak renkler tercih edilmelidir. Bunun nedeni ise kırmızı tonlarının iştah açtığının psikolojik olarak kanıtlanmasıdır. Diğer renkler ise yine tamamlayıcı olarak veya ürün kimliğinin ikonik renklerinden seçilerek ürün ambalajlarına yerleştirilebilir. Yiyecek ambalajları ya da diğer ürünlerin kaplarında yer alan renklerin popüler inanca karşılık sağlıkla herhangi bir ilgisi yoktur. Kimyasal madde barındıranların siyah renkleri içermesi gibi bir yanlış algıya düşmemek gerekir.

 

Doğru Ambalaj Nasıl Seçilir

Ambalaj Tanımı ve Önemi

Ambalaj, ürünü dış etkilerden koruyan, içine konulan malları bir arada tutarak dağıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran tüketiciye içindeki mal hakkında bilgi veren metal, kâğıt, karton, cam, teneke, plastik ve tahtadan yapılan sargı ve kaplamalardır. Buna göre ambalajlama ise; gıdaların dış etkilerden korunması üretimden tüketime kadar geçen sürede gıdaların niteliklerinin değişmemesini kısmen veya tamamen önleyen zevk ve sekil bakımından alıcının ilgisini çekebilme özelliği taşıyan maddeler ile sargı işlemidir. Ambalajlama; “gıdaların dış etkenlerden korunması”, üretimden tüketime kadar geçen sürede gıdaların niteliklerinin değişmesini kısmen veya tamamen önleyen renk ve şekil bakımından alıcının ilgisini çekebilme özelliği taşıyan maddeler ile sargı işlemi şeklinde tanımlanmaktadır.

Ürünlerin Ambalajları Nasıl Olmalıdır?

Ambalaj tüketicinin dikkatini çekecek nitelikte olmalı, ilgi uyandırmalı, ürünün özellikleri ile ilgili olarak tüketicilere bilgi vermeli, tüketici güvenini sağlamalı ve tüketici zihninde ürünle ilgili olarak olumlu bir izlenim bırakmalıdır.
Bunun yanı sıra, ambalajın bir firmanın veya markanın anında tanınmasında katkısı bulunmaktadır Günümüzde ise, ilk ürün geliştirme aşaması ve Pazar gereksinimlerine göre tasarlanıp uyarlanmasından, üretim, koruma, depolama, tasıma, dağıtım, reklâm, satış ve son kullanıma kadar, her aşamada devreye girdiğinden bu sürecin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Kısaca ambalaj, yalnızca içine konulan ürünü koruyan bir tamamlayıcı araç değil, ürünün bir parçasıdır.

Hangi Ürüne Hangi Ambalaj

Ürünler için doğru ambalaj seçerken ürünün içeriği kadar ambalajların içeriği ve kalitesi de önemlidir. Ambalajların kaliteli olması ürünlerinize de kaliteli ve şık bir hava vermektedir. Erde Ambalaj olarak size şıklık, kalite ve doğru ürünü bir arada vaat etmekteyiz. Kalitesinden veya şıklığından ödün vermeyen ürünlerimiz her türlü gıda, unlu mamüller, içecek, sıvı vs. gibi ürünler için ambalaj modellerimiz mevcuttur. Sitemizin katalog bölümünden ürünlerimizi inceleyebilirsiniz.

Ambalajların üretim süreci

Ambalajların üretim süreci

1.Grafik ve Baskı Öncesi

 

Tüketiciler çoğu zaman ambalajın içerisine konulan üründen ziyade, ürünün ambalajına göre karar vermektedir. Market raflarında ürünlerinizin fark yaratıp tercih edilmesi için gereken şey doğru bir tasarımdır.

Üretimin ilk aşaması olan Baskı Öncesi bölümünde, müşterilerin ihtiyaçları belirlenir. İhtiyaçlarına göre tasarımlar hazırlanır veya var olan tasarımları baskıya uygun hale getirilir.

Konusunda uzman ekibimiz müşterilerin fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için tecrübelerinin yanında ileri teknolojiye sahip profesyonel ekipmanlar ve güncel yazılımlar kullanmaktadır. Bu sayede ürünlerin görsel kalitesi güvence altına alınmaktadır.

2. Baskı

 

Erde Ambalaj’da üretilen her ambalaj hem tasarım hem de baskı renkleri bakımından aynı kalite standartlarına sahiptir. İleri teknolojiye sahip hassas makine parkuru ile ürünler maksimum kaliteye ulaşmaktadır. Dakikada 400 metre hızla, 10 renge kadar baskı yapabilen matbaa makineleri, otomatik baskı izleme sistemiyle baskı kalitesinin devamlılığını sağlarken, non-stop çözgü ve sargı sistemleriyle hızlı hizmet sunmaktadır.

3.Laminasyon

Baskı işlemi tamamlanan ambalajların laminasyonu, solventli ve solventsiz laminasyon teknikleri ile gerçekleştirilmektedir.

Gıda ürünlerinde, baskı yapılan yüzeyin gıda ile temas etmemesi için laminasyon işlemleri uygulanmaktadır. Gerektiği yerlerde laminasyon işlemleri sırasında gıda güvenliği standartlarına uygun yapıştırıcılar kullanılmaktadır.

Ayrıca laminasyon işlemi sayesinde ambalajlara mukavemet ve bariyer özelliği katılarak, paketlenen ürünlerin raf ömrünün artırılması sağlanmaktadır. Üretilen ürünlerin sektörleri itibariyle uygulanacak laminasyon işlemleri değişiklik göstermektedir. Burada belirleyici olan müşteri beklentisidir.

4.Dilimleme ve Torba Yapımı

 

Üretimdeki son süreç dilme ve torba yapımıdır. Baskısı ve laminasyonu tamamlanan ürünler, istenilen ölçüde dilimlenip rulo haline getirilmektedir. Ürünler otomatik paketleme makinelerinde kullanılacak ise doğrudan depolama ve sevkiyat departmanına aktarılmaktadır.

Eğer ürünler torba olarak üretilecekse, müşteri talebi doğrultusunda kesme makinelerinde istenen ölçüde kesilerek torba haline getirilmektedir. Kesme ve torba yapımı sürecinde yastık tip, körüklü, torba üretimleri, müşterilere özel olarak sunulmaktadır.

Üretimdeki son aşamanın tamamlanmasıyla birlikte “terzi hassasiyetiyle” üretilen ürünler sevke hazır hale gelmektedir.